parallax background

Tip: Zet je corporate finance bril op

12 oktober 2016
Om te denken in financiële waardering, helpt het je om op een nieuwe manier tegen de werkelijkheid aan te kijken: met een corporate finance bril op. Er zijn vier belangrijke omschakelingen in denken nodig voor het uitrekenen van een waardering:
1. kunnen denken in cashflow, en niet alleen in winst (= Cash is King);
2. kunnen denken en doen alsof het bedrijf eeuwig blijft bestaan
(= denken in oneindigheid, oftewel ∞);
3. kunnen uitrekenen wat een goede financieringsstructuur voor je bedrijf is
(= optimale discontovoet);
4. je bedrijf kunnen zien als (of terugbrengen tot) een hoeveelheid in- en uitgaande geldstromen.
 
Als je gaat sturen op waardering wordt de kans een stuk groter dat je ook meer waard wordt.
Tip: Probeer nu eens niet boekhoudkundig te denken, maar zet eens je corporate finance bril op.

Meer weten over hoe je je bedrijf meer waard maakt? Bestel dan het boek “Maak je bedrijf meer waard, in 6 eenvoudige stappen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *